Angkor Wat, Nieuwjaar en de Zuid-Thaise eilanden

14 januari 2013 - Krabi, Thailand

Lieve iedereen, ten eerste natuurlijk de beste wensen en alle goeds voor het nieuwe jaar. Wij zijn goed begonnen! :)

Vanuit Pnom Pehn zijn we naar Siem Reap gereisd, waar we het bekende Hindoeïstische tempelcomplex Angkor Wat, gebouwd tussen 1113 en 1145, hebben bezocht en oud en nieuw hebben gevierd. Daarna hebben we aan een stuk door een hele lange reis gemaakt naar Koh Tao, een supermooi eiland in de Golf van Thailand. Vanuit Koh Tao zijn we met de ferry naar Koh Phangan gevaren waar we in een supermooi resort zijn verbleven en naar een Black Moon party zijn gegaan.

De tempels van Angor Wat schenen magisch te zijn bij zonsopgang, om dit mee te maken zijn we dan ook om 4.30 in een tuktuk gestapt opweg naar het tempelcomplex. Daar aangekomen hebben we in het donker op de tast een plek gezocht om de zonsopgang af te wachten. Voor het vinden van een goede plek zijn we achter de mensen met de grootste en duurst uitziende camera's aangelopen, ervanuitgaande dat zij zich vast en zeker verdiept hadden in de perfecte fotospot. Dit bleek een juiste keuze. Het was echt magisch om de zon langzaam te zien opkomen achter de mysterieuze gebouwen en we hebben mega mooie foto's kunnen maken. Het was erg bizar om pas bij daglicht te zien waar we nou eigenlijk waren.. daar hadden we in het donker nog geen idee van. Vervolgens hebben we de hele dag door de tempelcomplexen gelopen, echt heel erg gaaf! De tempels zijn verspreid over een groot gebied en dus hebben we een tuk tuk betaald om ons de hele dag van de een naar de andere tempel te brengen. De meest bizarre tempel van het stel was de Ta Prohm tempel, waar de film Tomb Raider is opgenomen. Hier groeien megagrote bomen en hun wortels door de eeuwenoude gebouwen in de bossen heen, er hing echt een hele bizarre sfeer..

De volgende dag hebben we overdag rustig aangedaan, om bij te komen van de indrukwekkende dag bij de tempels en bovenal om energie te sparen voor het feest van het jaar; Oud & Nieuw! We zijn de avond begonnen in ons questhouse, zij organiseerden een bbq. De twee zusjes en Chris, met wie we op de motor hebben gereisd, kwamen ook. Met zijn 5'en waren we er klaar voor. Onze mannen in Nederland waren zo lief om te zorgen dat wij niets te kort kwamen op deze speciale avond en hadden een cadeaupakket inclusief champagne laten bezorgen bij ons guesthouse, de schatten. Toen de stemming er in zat en wij richting de stad gingen was het tijd om deze fles champagne open te knallen. Volledig in Aziatische backpack stijl; in de tuk tuk met plastic bekertjes! De straten waren afgeladen vol, de spanning hing in de lucht, iedereen had er zin in. De hoofdstraat 'Pubstreet' was te druk, voornamelijk met toeristen. Nadat we ons daar doorheen hadden geworsteld kwamen we uit in een lange straat die de locals kennelijk als hun feestplekje hadden uitgekozen. Zij waren mogelijk nog uitzinniger dan de toeristen. Dit is vrij bijzonder, aangezien zij dit feest in Cambodja niet kennen. Maar goed, een reden voor een feestje slaan zij ook niet af. Wij werden gelijk opgenomen door deze lieve vrolijke mensen en samen met hun hebben wij gefeest tot de straten leeg liepen. Het 12 uur moment kregen we amper mee, er werd niet afgeteld en er was niet echt vuurwerk. Gelukkig hebben wij goed de tijd in de gaten gehouden om elkaar op tijd om de nek te vliegen en de beste wensen te geven! Op facebook staat een filmpje wat een goed beeld geeft van de sfeer, en deze geweldige en bijzondere ervaring. Wat een gave avond! :)

Na Siem Reap werd het tijd om Cambodja af te sluiten en aan het laatste deel van onze reis te beginnen; terug naar Thailand, maar dit keer naar het zuiden met de sprookjesachtige eilanden. Dit was echter een lange, lange reis van z'n pakweg 40 uur. Maar eenmaal aangekomen op Koh Tao was het meer dan de moeite waard! Het duurde even voor we ons over konden geven aan het relax gevoel, niet meer reizen, geen volgeboekte dagen, gewoon bijkomen. Een snorkeltour konden we niet laten, maar wat doe je anders op een eiland? Een hele nieuwe wereld, daar in de zee. Supergaaf.

Na nog meer bijgekomen te zijn en dagen lang geluierd te hebben zijn we naar koh Phangan vertrokken. Dit eiland staat bekend om zijn feesten, voornamelijk de feesten die iets met de maan te maken hebben. In ons geval was het dat de maan er juist niet was; Black Moon. Alles is met Neon verlicht en iedereen heeft lichtgevende verf op. Wij dus ook. Aangezien wij inmiddels op een strakker budget zitten hebben wij deze verf meegenomen en mensen beschilderd in ruil voor een drankje!

Inmiddels zitten we in Krabi, de andere kant van het Zuiden. Vanuit hier vertrekken we naar de eilanden Koh Phi Phi en Koh Lanta. En dan zit het er op.....Maar nu hebben we nog twee weken!

Geniet van de foto's, en tot snel al weer!  :)

Kussen van de zussen...

1. Merle Bosschaart:
    Hallo dames,

Wat een geweldig reisverhaal weer zeg! Geniet nog even van de warmte. Het is hier nu aan het vriezen. Brrrr. X merle
  2. Carlos:
    14 januari 2013
    Dag lieve meiden!Dit is wederom een hele leuke reportage van jullie reis.Kerst diner oud en nieuw feest,schommelen boven het water,er geverfd als een indiaan bij lopen, allemaal even leuk!Nu zal het wat rustiger worden met de terugreis in zicht.Op dit moment hier in Holland een flink pak sneeuw. Erg mooi.geniet nog meisjes en tot gauw.Dikke kus Carla &Dick
  3. Carola:
    14 januari 2013
    Hoi lieve meiden, jullie in ieder geval een gelukkig nieuwjaar. Wat een reis maken jullie het is geweldig! Wij genieten hier mee en wat een leuke foto's. Toch zal ik blij zijn als ik jullie weer eens zie, maar voor de tijd die je nog daar hebt: geniet ervan!
    Liefs

Carola Jos en Alex xxx
  4. Eus en peter:
    15 januari 2013
    Hartstikke leuk kids

We gaan er uitgebreid de tijd voor maken om alles nog eens goed te bekijken.
    Nog veel plezier en tot gauw.

Liefs en groetjes,
    Peter en Eus
  5. 23 januari 2013
    hoi meiden
    wat een reis hebben jullie gemaakt! ook mooi dat we het zo mochten volgen. prachtige foto's.
    hoe kun je hier ooit nog wennen, het is hier zo koud en vaak grijs.
    geniet nog maar met teugen.
    heel veel liefs pieter en anneke.
  6. Daan:
    24 januari 2013
    Ha Tessa&Iris!

Heb net even al jullie verslagen achter elkaar door gelezen! Wat een dikke reis maken jullie zeg! Echt top
    Heb ongeveer hetzelfde rondje gemaakt wat jaartjes terug en het komt allemaal weer boven drijven. Good memories!!
    Geniet van de laatste 2 weken,

Groetjes uit bevroren eindhoven,