Zon, zee en geschiedenis

28 december 2012 - Phnom Penh, Cambodja

Ola! Wij hopen dat jullie allemaal hele fijne kerstdagen hebben gehad! Wij hebben kerst in Cambodja gevierd. Eerste kerstdag op Kog Rong island en tweede kerstdag in de kustplaats Sihanoukville.

Update in vogelvlucht: Na onze laatste blog zijn we met de motor (achterop) van Hue naar Hoi An gereisd, super gaaf! Na Hoi An zijn we verder zuidelijk gereisd naar de kustplaatsen Nha Trang en Mui Ne om te eindigen in Ho Chi Min city. Dit was een geweldige stad en een mooie afsluiting van Vietnam. Daarna hebben we onze reis vervolgd naar Phnom Penh in Cambodja. De volgende stop was het eerste eiland van deze reis: Koh Rong. Kerst hebben we doorgebracht in Sihanoukville. Nu zijn we weer terug in Phnom Penh als tussenstop van de reis naar Siem Reap.

Dit reisverhaal is een beetje dubbel. Aan de ene kant hebben we heel erg genoten van zon, zee, witte stranden en cocktails. We hebben veel kustplaatsen bezocht en hier vooral geluierd en gefeest tot zonsopgang. Aan de andere kant zijn we de afgelopen weken in de geschiedenis van Vietnam en Cambodja gedoken. Zo hebben we in Vietnam het War Remnants Museum en de Cu-Chi tunnels bezocht. In Cambodja zijn we naar het Toul Sleng Genocide museum, een voormalig schoolgebouw dat door Pol Pot is ingericht als martel plaats/ gevangenis, geweest en hebben daarna de Killing Fields bezocht. In Toul Sleng werden onschuldige mensen gedwongen tot het bekennen van verzet tegen de Rode Khmer, om hiervoor vervolgens geexecuteerd te worden op de Killings Fields. Heel erg gruwelijk allemaal! De foto's op deze blog zijn dan ook niet allemaal even zonnig en dan hebben we de meest gruwelijke dingen die we hebben gezien nog niet eens geplaatst.

Nu zitten we in Cambodja, morgen vertrekken we naar Siem Reap waar we oud en nieuw gaan vieren. We hebben onderweg twee andere zusjes uit Den Haag leren kennen (die we nog van de basisschool kenden) waar we nu veel mee op trekken. Met hen hebben we kerst gevierd in Sihanoukville en we gaan ook samen oud & nieuw vieren dus dat is super gezellig!!

Noot: Mocht je graag alle foto's zien, kom dan over een dag of twee nog eens terug... Wij ondervinden wederom grote problemen met het internet hier.

Liefs!! xx

1. Wilma bertrams:
    28 december 2012
    Ik denkl dat ik iets verkeerd heb gedaan want ik zie mijn reactie niet meer terug, maar nogmaals een keer............. Tes en Ir heel indrukwekkend!
    Liefs, Wilma
  2. Carlos:
    28 december 2012
    Dag Lieve Mopjes, wij zijn er helemaal stil van! Jullie zien zoveel verschillende dingen, en veel geschiedenis. Heftig allemaal. Ook verrassend dat jullie motor rijden??Een lekker kerstdiner uitgezocht, en we hopen dat het voor jullie een bijzonder leuke oudejaarsviering wordt. Schitterende foto's. Veel Liefs en dikke kus Carla & Dick